Maserati Grecale Forum banner

Batterijprobleem?

37K views 134 replies 38 participants last post by  Mikeinyorks  
#1 · (Edited)
Hallo allemaal
Ik heb net mijn grecale ontvangen en helaas moet ik hem vaak starten omdat hij om de paar dagen 's nachts uitvalt. Ik krijg ook een SOS-oproep batterijstoring lampje op het dashboard. Heeft iemand anders dit probleem? Alle begeleiding zou zeer op prijs worden gesteld!

#12 ·
Breng het terug naar uw dealer

Hadden onze Grecale een maand lang, in die tijd zijn er periodes van 3 of 4 dagen geweest waarin de auto niet is gebruikt. Geen problemen gezien.

Het zou interessant zijn om te weten wat het probleem is

Tony
De onze ging ongeveer drie weken mee voordat hij voor de tweede keer dood in de garage stond. Ik geloofde het eerste "softwarefout" verhaal niet deze keer. Ze zouden volledige geld-terug-acties moeten aanbieden en de auto van de markt moeten halen totdat de auto klaar is om te verkopen.

#3 ·
Hey iedereen
Net mijn grecale ontvangen en helaas moet ik hem vaak starten omdat hij om de paar dagen 's nachts uitvalt. Ik krijg ook een SOS-oproepbatterijstoringlampje op het dashboard. Heeft iemand anders dit probleem? Alle begeleiding zou zeer op prijs worden gesteld!
Hey daar,

Het spijt ons te horen dat dit met uw voertuig gebeurt. Als u extra hulp wilt, stuur ons dan een direct bericht.

Callie
Maserati Cares

#4 ·
Hoi iedereen
Net mijn grecale ontvangen en helaas moet ik hem vaak starten omdat hij om de paar dagen 's nachts uitvalt. Ik krijg ook een SOS-oproepbatterijstoring-lampje op het dashboard. Heeft iemand anders dit probleem? Alle begeleiding zou zeer op prijs worden gesteld!
Ik ervaar momenteel hetzelfde probleem.
Voertuig is opgehaald en is momenteel onderweg naar de dealer. Wachten op technische diagnose

#5 ·
Ik ervaar momenteel hetzelfde probleem.
Voertuig is opgehaald en is momenteel onderweg naar de dealer. Wachten op technische diagnose
Hoi @drcmortgage,

Als je hulp wilt terwijl je voertuig bij de dealer is, neem dan contact met ons op. We zijn bereikbaar via direct messaging en helpen je graag verder.

Callie
Maserati Cares

#10 · (Edited)
Hallo @EDZ,\n\nHet spijt ons te horen dat u een negatieve ervaring heeft gehad met Maserati Cares en we willen er graag meer over horen. Wilt u ons een direct bericht sturen met meer details hierover, zodat we dit samen met u kunnen uitzoeken?\n\nCallie\nMaserati Cares

#11 ·
Hoi daar, @EDZ,

Het spijt ons te vernemen dat u een negatieve ervaring heeft gehad met Maserati Cares, en we willen er graag meer over horen. Zou u ons een direct bericht willen sturen met meer details hierover, zodat we dit samen met u kunnen uitzoeken?

Callie
Ram Cares
Bedankt voor uw reactie.
Als u naar de post "Bestelupdates" en andere posts die ik heb geplaatst gaat, kunt u de aanloop naar dit probleem van de afgelopen 12 maanden volgen. Het spijt me, maar als ik al rechtstreeks contact heb met de klantenservice in Italië, zie ik niet in welke verdere hulp u zou kunnen bieden. Ik ben er zeker van dat dit niet moeilijk voor u zou zijn om rechtstreeks van de Italiaanse klantenservice te vernemen. Maar bedankt voor de gedachte en het aanbod.

#13 ·
Hey iedereen
Net mijn grecale ontvangen en helaas moet ik hem vaak starten omdat hij om de paar dagen 's nachts uitvalt. Ik krijg ook een SOS-oproep batterijstoring lampje op het dashboard. Heeft iemand anders dit probleem? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!
Heb je hier een antwoord op gekregen?
Vandaag was mijn batterij helemaal leeg nadat ik 5 dagen niet had gereden... moet Maserati laten komen en hem een boost geven, grappig, ik zou hem vandaag naar de dealer brengen omdat mijn HUD niet werkt.

#18 ·
Heb je hier antwoord op gekregen?
Vandaag was mijn batterij helemaal leeg nadat ik 5 dagen niet had gereden... moet Maserati laten komen om hem te starten, grappig, ik zou hem vandaag naar de dealer brengen omdat mijn HUD niet werkt
Net mijn Maserati teruggekregen... er is een probleem met de batterij en een software-update die gedaan moet worden... tot nu toe rijdt ze geweldig!

#15 ·
Hoe open je de deur als de batterij helemaal leeg is? Ik maak me zorgen over het niet meer werken van de elektronische deursluiting.
Hoi Synapse

Vanuit de auto is er een noodhendel onder de armleuning van de deurvak die de deur opent als je een stroomstoring hebt en van buitenaf via de sleutel in je afstandsbediening, de volledige details zouden in je handboek moeten staan.

Groeten.

#16 ·
Maserati heeft een probleem gehad waarbij de auto te dicht bij de sleutel geparkeerd stond, waardoor de systemen werden ingeschakeld. Dit veroorzaakt dat de batterijen leeg raken. Er is een software-update beschikbaar, dus zorg ervoor dat u de auto naar de dealer brengt om deze te laten installeren. Mij is verteld dat ze het niet zullen doen, hoewel ze wel over-the-air updates kunnen uitvoeren.

#17 ·
Maserati heeft een probleem gehad waarbij de auto te dicht bij de sleutel geparkeerd stond en de systemen inschakelde. Dit veroorzaakt dat de batterijen leeg raken. Er is een software-update beschikbaar, dus zorg ervoor dat je hem naar de dealer brengt om hem te laten installeren. Mij is verteld dat ze het niet zullen doen, ook al kunnen ze over-the-air updates uitvoeren.
De onze heeft 7 of 8 software-updates gehad en staat nu weer in de werkplaats.

#20 ·
Ik dacht dat ik dat even zou posten nadat ik na 16 dagen was teruggekeerd naar het VK, nadat ik mijn auto had achtergelaten op de parkeerplaats van de luchthaven van Londen Gatwick, dat de auto zonder problemen startte, de batterij in orde was en alles werkte. Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn batterij en dat was een goede test ervoor.

#21 ·
Toevoeging op de post van EDZ

We hebben geen problemen gehad met de batterij van onze Grecale - hij staat meestal 3 tot 10 dagen stil tussen de ritten, maar nooit problemen.

Dat gezegd hebbende - vorige week stond de auto bij de dealers voor een software-update. Dat zou volgens mij de batterijproblemen oplossen 👍

De sensoren voor keyless entry en tracking zijn verplaatst om hopelijk de problemen die we zagen op te lossen. Deze wijzigingen lijken het probleem met keyless entry te hebben opgelost.

De dealer gevraagd om de piepende remmen bij lage snelheid te onderzoeken - ze zeiden dat dit normaal gedrag is?

Als ik lees over het piepen dat andere eigenaren melden bij het openen van de auto - we zien / horen dit probleem niet

MPG - gemiddeld 29 mpg en geen klachten hierover. Een Maserati gekocht vanwege zijn stijlvolle looks en uitstekende prestaties van een 2L-motor. Als een hoge mpg een belangrijke vereiste is, is de Grecale misschien niet de juiste keuze. De snelweg-mpg getest tijdens het rijden over een lange afstand met 50 mph en de mpg haalt gemakkelijk 35 mpg - maar niet veel plezier 👍

#27 ·
Hey iedereen
Net mijn grecale ontvangen en helaas moet ik hem vaak starten omdat hij om de paar dagen 's nachts uitvalt. Ik krijg ook een SOS-oproep batterijstoring lampje op het dashboard. Heeft iemand anders dit probleem? Alle begeleiding zou zeer op prijs worden gesteld!
Ik bezat mijn Grecale minder dan 24 uur en had een lege batterij. Ik ben het ermee eens dat dit niet zou moeten gebeuren

#30 ·
Ze hebben een software-update uitgebracht om het te repareren, waarvan ik aanneem dat je auto die heeft, maar het is misschien de moeite waard om de sleutel een tijdje verder weg te leggen om te zien of dat helpt. Ik heb het HUD-probleem niet gehad, maar ik heb wel andere problemen gehad, dus ik begrijp je frustratie. Ik laat mijn advocaat er nu mee omgaan.

#34 ·
Ik kocht mijn Grecale GT op 10 juni 2023 en op 17 juni 2023 werd het voertuig per dieplader binnengebracht vanwege een lege batterij. De auto had 311 mijl op de kilometerteller. De dealer hield de auto tot 21 juni 2023 en verklaarde de auto toen "Klaar om te gaan". Volgens de dealer had het voertuig meerdere software-upgrades nodig, waarvan er één bedoeld was om te helpen met batterijproblemen. Ik haalde de auto op 21 juni 2023 op en op 23 juni 2023 werd het voertuig teruggesleept naar de dealer voor hetzelfde probleem. Lege batterij! De auto had 360 mijl op de teller toen hij werd binnengesleept. De auto staat vandaag nog steeds bij de dealer. De dealer heeft de batterij diepgaand opgeladen zonder resultaat en kreeg vervolgens van Maserati Engineering de opdracht om een batterij met een hogere output te installeren. Momenteel houden ze het voertuig een paar dagen vast om te zien of het voertuig vermogen verliest. Daarnaast heb ik alle andere problemen gehad die andere Grecale-eigenaren melden, moeilijk toegankelijke deuren, sleutel niet gedetecteerd tijdens het rijden en de andere is dat de auto stop/start soms aan staat zonder dat ik op de knop druk en soms niet. Ik hoop dat de batterijproblemen worden opgelost... zo niet, dan heb ik misschien een citroen.

#35 ·
Ik kocht mijn Grecale GT op 10 juni 2023 en op 17 juni 2023 werd het voertuig per dieplader binnengebracht vanwege een lege batterij. Het voertuig had 311 mijl op de kilometerteller. De dealer hield de auto tot 21 juni 2023 en verklaarde de auto toen "Goed om te gaan". Volgens de dealer had het voertuig meerdere software-upgrades nodig, waarvan er één bedoeld was om te helpen met batterijproblemen. Ik haalde de auto op 21 juni 2023 op en op 23 juni 2023 werd het voertuig teruggesleept naar de dealer voor hetzelfde probleem. Lege batterij! Het voertuig had 360 mijl op de teller toen het werd gesleept. De auto staat vandaag nog steeds bij de dealer. De dealer heeft de batterij diepgaand opgeladen zonder resultaat en vervolgens kregen ze van Maserati Engineering de opdracht om een batterij met een hogere output te installeren. Momenteel houden ze het voertuig een paar dagen vast om te zien of het voertuig vermogen verliest. Daarnaast heb ik alle andere problemen gehad die andere Grecale-eigenaren melden, deuren die moeilijk te openen zijn, sleutel niet gedetecteerd tijdens het rijden en de andere is dat de auto stop/start soms aan staat zonder dat ik op de knop druk en soms niet. Ik hoop dat de batterijproblemen worden opgelost... zo niet, dan heb ik misschien een citroen.
In welke staat bevindt u zich? Zorg ervoor dat u de citroenwet voor uw staat leest. De meeste staten hebben 3-5 reparatiepogingen voor hetzelfde probleem of 30 dagen totale reparatietijd. Ik zit midden in het proces en het is niet leuk en verwacht geen snelle oplossing. Het duurt maanden om het hele proces te doorlopen.

#38 ·
Helemaal mee eens en dit is de manier waarop alle auto's die ik heb gehad werken met betrekking tot start/stop.

Ik herinner me een verhaal met mijn neefje van ongeveer 8 jaar geleden toen ik een VW Jetta had en om hem te imponeren zei ik dat ik de motor kon starten zonder de sleutel in de sleutelhanger om te draaien.

Op dat moment stonden we te wachten bij de verkeerslichten met de motor uit dankzij het start/stop-systeem, ik verlaagde de temperatuur met 2 graden Celsius in de climatronic-instellingen en de motor begon te werken met de nieuwe instellingen :)

#39 ·
Heb mijn Grecale nu 3 weken en werd wakker met een volledig lege batterij. Moest hem laten slepen naar de autodealer en werd geïnformeerd dat ze 4 andere Grecale's in de werkplaats hadden met hetzelfde probleem. Hij staat nu al 1 week in de werkplaats. Zo frustrerend om een nieuwe auto te hebben en binnen 3 weken in de werkplaats te staan. Maserati moet dit probleem echt oplossen of dit voertuig van de markt halen totdat het gerepareerd kan worden en het geld van mensen terugbetalen. Zo triest, want het is echt een mooie auto.

#41 ·
Heb mijn Grecale al 3 weken en werd wakker met een volledig lege batterij. Moest hem laten slepen naar de autodealer en kreeg te horen dat ze nog 4 andere Grecale's in de werkplaats hadden met hetzelfde probleem. Hij staat nu al 1 week in de werkplaats. Zo frustrerend om een nieuwe auto te hebben en binnen 3 weken staat hij in de werkplaats. Maserati moet dit probleem echt oplossen of dit voertuig van de markt halen totdat het kan worden gerepareerd en het geld van mensen terugbetalen. Zo triest, want het is echt een mooie auto.
Mijn Grecale stond de eerste 3 weken twee keer in de werkplaats voor precies hetzelfde probleem. Elke keer werd hij met een lege batterij binnengesleept. Tijdens het eerste bezoek laadde de dealer de batterij op en voerde software-updates uit. Eenmaal voltooid, achtten ze de auto klaar om te gaan. Ik reed 3 dagen met de auto en hij viel weer uit. De tweede keer stond de auto 5 dagen in de werkplaats en na samenwerking met Maserati Engineering stelden ze vast dat de auto een nieuwe, verbeterde "High Output Battery" nodig had. Ik heb de auto nu 3 weken terug en heb geen problemen gehad. Ik duim dat ze jouw probleem oplossen.

#45 ·
We hebben ongeveer 6 weken geleden een 2023 Grecale Modena gekocht en morgen wordt hij voor de 2e keer in de afgelopen 2 weken naar de dealer gesleept. Mijn vrouw is dit al beu, want we hebben een mooie Stelvio ingeruild voor deze auto.
Hallo allemaal, heb net mijn grecale ontvangen en helaas moet ik hem vaak starten omdat hij om de paar dagen 's nachts uitvalt. Ik krijg ook een SOS-oproep batterijstoring lampje op het dashboard. Heeft iemand anders dit probleem? Alle hulp wordt zeer gewaardeerd!
Morgen is het de 2e keer in 2 weken dat onze 6 weken oude Grecale Modena dood is en naar de dealer in St. Louis wordt gesleept om te proberen het probleem op te lossen. We hebben een hele mooie Alpha Romeo Stelvio ingeruild voor deze auto.

#47 ·
Waar laat je de sleutel 's nachts? De onze was ook aan het sterven en moest overbrugd worden. Begon de sleutel in huis te leggen in plaats van in de bekerhouder en het probleem verdween.

We kochten ongeveer 6 weken geleden een 2023 Grecale Modena en morgen is het de 2e keer dat hij de afgelopen 2 weken naar de dealer wordt gesleept. Mijn vrouw is dit al beu, aangezien we een mooie Stelvio voor deze auto hebben ingeruild. Morgen is het de 2e keer in 2 weken dat onze 6 weken oude Grecale Modena dood is en naar de dealer in St. Louis wordt gesleept om te proberen problemen op te lossen. We hebben een hele mooie Alpha Romeo Stelvio voor deze auto ingeruild.

#53 ·
Heb mijn 2023 Grecale al 1 maand. Is al een keer overleden zonder enige uitleg.
Hallo SirAndrew,

We willen onze empathie betuigen en u verzekeren dat ons team zich inzet om aan uw behoeften te voldoen. Neem contact op met uw lokale erkende dealer om uw auto te laten beoordelen. Als u verdere hulp nodig heeft, neem dan contact met ons op. Vind de dichtstbijzijnde Maserati-dealer | Maserati USA

Naudia
Maserati Cares

#55 ·
Hallo SirAndrew,

We willen onze empathie uiten en u verzekeren dat ons team zich inzet om uw behoeften te behartigen. Neem contact op met uw lokale erkende dealer om uw auto te laten beoordelen. Als u verdere hulp nodig heeft, neem dan opnieuw contact met ons op. Vind de dichtstbijzijnde Maserati-dealer | Maserati USA

Naudia
Maserati Cares
In de winkel nu. Zal iedereen op de hoogte brengen van de uitkomst. Daisy wist dat dit zo'n probleem was voordat ze de auto kreeg. Zou zeker iets anders hebben gekregen.